طرز طبخ شچی حلم، آش سنتی با طعمی خاص و منحصر به فرد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 19 شهريور 1402
بازدید : 350
نویسنده : محتوانویس اتاق خبر


سوپ کلم قمری یکی از سوپ های محبوب و خوشمزه تبریز است. طعم و بوی این سوپ شگفت انگیز است و  طرح تهیه غذا آن بسیار سریع و آسان تهیه می شود. سوپ کلم یک میان وعده سالم و مغذی است. در این مقاله از کارمادیو با ما همراه باشید تا طرز تهیه سوپ کلم قمری را به صورت مرحله به مرحله یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه سوپ کلم ماهی

لوبیا است

دروازه یعقوب

یک سوم فنجان برنج

دو فنجان گندم Rev

سه عدد کلم مونگ سایز متوسط

دو عدد پیاز کوچک

سیر خام به میزان دلخواه

چهارصد گرم خاکستر سبزیجات

چگونه از کلم مهتاب درست کنیم

ابتدا یک بشقاب بوقلمون را تمیز کرده و در ظرف مناسبی قرار دهید سپس آن را بشویید و کمی آب به آن اضافه کنید و بگذارید چند ساعتی بماند تا بوقلمون سریع و آهسته خیس بخورد. این بار سه تا چهار برابر لوبیاها را جایگزین کنید.

مرحله 2: بلغور را خیس کرده و مهتاب را آماده کنید

در این مرحله بلغور گندم را در ظرف مورد نظر بریزید و آن را مانند نخود بشویید و کمی آب داخل آن بریزید و همینطور نگه دارید. بلغورها هم باید کمی خیس بخورند، این کار باعث می شود که تورم آنها برطرف شود و زودتر بپزند، سپس کلم قمری را کاملا بشویید و در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله 3: پیاز را در روغن سرخ کنید

سپس پوست دو عدد پیاز کوچک را بشویید و خرد کنید، در تابه ای مقداری روغن بریزید، حرارت دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را به تابه اضافه کرده و تفت دهید مرحله چهارم: اضافه کنید. کلم و لوبیا

در این زمان کلم ماه را به قطعات کوچک برش داده و به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی کلم از بین برود. سپس نخود خیس خورده را به مواد اضافه کنید.

مرحله 5: بلغور، نمک و زردچوبه را اضافه کنید

در این مرحله بلغور گندم را به مخلوط اضافه می کنند و هم می زنند سپس زردچوبه را نمک زده و هم می زنند و اجازه می دهیم رنگ زردچوبه باز شود سپس در قابلمه را می بندند تا همه مواد خوب بپزند.

مرحله 6: سبزیجات را آماده کرده و برنج را اضافه کنید

در حین پختن مواد، سبزی هایی را که تمیز کرده اید و خوب شسته اید و آب اضافی که با دست یا سبزی خردکن گرفته اید را خرد کرده و کنار بگذارید. در نیم ساعت آخر برنج را به مواد پخت اضافه کنید و اجازه دهید برنج نیم پز شود.

مرحله 7: سبزیجات و برنج را مخلوط کنید

وقتی برنج نیم پز شد سبزی را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد خوب با هم مخلوط شوند و محتویات سبزی نرم شود سپس در قابلمه را ببندید تا برنج و سبزی با هم بپزند و بوی سبزیجات پخش شود. . .

مرحله هشتم: برای تهیه همان مواد از آرد استفاده کنید

قسمتی از آرد را با آب سرد رقیق کرده و داخل مخلوط بریزید و هم بزنید تا آرد گلوله نشود و کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله 9: پخت و پز نهایی و تزئین با مواد اصلی

سپس در قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید مواد چند دقیقه با هم بپزند تا عطر و طعم آنها با هم ترکیب شود و در همین حین مواد را برای تزیین سوپ آماده کنید.

مرحله 10: با پیاز سرخ شده تزئین کنید

در این مرحله دو عدد پیاز کوچک را پوست گرفته و بشویید، پیازها را با رنده درشت بمالید، سپس داخل ماهیتابه روغن بریزید و روی آتش بگذارید تا کمی داغ شود، سپس پیازها را به روغن اضافه کرده و تفت دهید. تا زمانی که پیازها شفاف شوند.

مرحله 11: لپه و زردچوبه را اضافه کنید

سپس کلم را داخل آن بریزید، کمی تفت دهید، آب را اضافه کنید، در صورت نیاز ادویه و نمک اضافه کنید، همه مواد را هم بزنید و در تابه را ببندید تا خوب بپزد.

مرحله دوازدهم: برای تزئین نهایی از سیر و حبه استفاده کنید.

وقتی لپه ها خوب پخته و آب گرفته شدند، ظرف را از روی حرارت بردارید و روی ظرف را با این مخلوط تزیین کنید، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و رنده کنید و از سیر خام برای تزیین استفاده کنید.

مرحله 13: نعنا خشک را کباب کنید

در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی آتش بگذارید تا روغن داغ شود و نعنا خشک را در روغن اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا نعنا سرخ شود، وقتی رنگ نعنا تغییر کرد و تیره شد از روی حرارت بردارید.

مرحله چهاردهم: تزیین و سرو نهایی

سوپ را در ظرف مورد نظر بریزید و با مخلوط جگر ماهی تزیین کنید و از نعناع تند و سیر خام نیز برای تزیین این سوپ خوش طعم و لذیذ استفاده کنید.

اخرین حرف

در این مطلب کارمادیو طرز تهیه سوپ مون کلم را برای عزیزانتان به صورت مرحله به مرحله ذکر کرده ایم، می توانید این سوپ خوش طعم و خوشمزه را به عنوان پیش غذا و یا مخلفات در مهمانی ها و مجالس سرو کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اتاق خبر و آدرس otaghkhabar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com